BeLinnel és Ubuntuval kapcsolatos általános kérdések

A Canonical cég fél évenként jelentet meg újabb Ubuntu kiadásokat. BeLinből miért csak egy kiadás készül évente?

A fejlesztői és tesztelői gárdánk kis létszámú, így nem tudjuk a fél éves kiadási ciklust bevállalni. Az egyes verziók akadálymentesítési szolgáltatásainak tesztelése és új funkciók fejlesztése sajnos rengeteg időt emészt fel.


Ennek ellenére ha akarok frissíthetek fél évenként az új Ubuntu verziókra?

Természetesen igen, de ezt csak saját felelőségre tegye. Az új verzióra történő frissítés nem várt problémákkal is járhat.



Az Ubuntuból létezik LTS és normál kiadás. Ezek mit jelentenek és mi köztük a különbség?

Ez elsősorban a biztonsági frissítések és a hibajavítások szempontjából fontos. Az LTS (long term support) verziókhoz öt évig, míg a normál kiadásokhoz tizennyolc hónapig készítenek biztonsági frissítéseket. Ha LTS verziót használ, az nem jelenti azt, hogy fél évenként új lesz a GNOME asztali környezet és az Orka képernyőolvasó a rendszerén, mivel az Ubuntu nem gördülő kiadási modellt használ. LTS verzióról közvetlenül lehet frissíteni a következő újabb LTS verzióra, míg a normál kiadásoknál csak lépésenként lehet frissíteni az egyes kiadások között. Az Lts verziók két évenként jelennek meg.


Ha BeLin kiadást használok, pontosan mivel kapcsolatban kérhetek segítséget a levelezési listán?

Mivel a listának nem célja, hogy általános Linux listaként működjön, így nagyjából a következő területekre lehet kategorizálni a lista segítségnyújtási feladatait:

Ha általános problémákkal kapcsolatban szeretne segítséget kérni, melyek nem érintik az akadálymentesítést (például valamelyik hardverét nem tudja beüzemelni vagy egy hardverét nem támogatja a Linux), a következő helyeken kaphat segítséget:



A következő típusú segítség kérések nem tartoznak a lista profiljába és offtopicnak minősülnek:

Vissza a gyakran ismételt kérdések főoldalra